وبلاگ

کتاب فیلترهای Gm-C سیموس

کتاب فیلترهای Gm-C سیموس ترجمه مهندس امیر باغی رهین و مهندس وحید شربتی به بازار نشر و پخش کتاب عرضه شد. در کتاب حاضر در 6 فصل سعی شده تا مفاهیم و اصول اولیه طراحی فیلترهای زمان پیوسته Gm-C به‌صورت کاربردی و عملی تشریح شود. این کتاب می­تواند منبع درسی و آموزشی تکمیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی برق-الکترونیک محسوب شود.

(بیشتر…)

کتاب مرجع کامل برنامه نویسی رزبری پای پیکو

کتاب مرجع کامل برنامه نویسی رزبری پای پیکو تالیف و ترجمه مهندس امیر باغی رهین و مهندس وحید باغی رهین به بازار نشر و پخش کتاب عرضه شد. در کتاب حاضر با عنوان «مرجع کامل برنامه‌نویسی رزبری پای پیکو» در 15 فصل و با بیش از‌ 60 پروژه کاربردی سعی شده تا مفاهیم برنامه‌نویسی میکروپایتون بر روی برد میکروکنترلری رزبری پای پیکو تشریح شود. این کتاب با در نظر گرفتن طیف گسترده‌ای از خوانندگان نوشته شده است. این کتاب برای هرکسی است که می‌خواهد بدون یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی پیچیده شروع به ساخت پروژه‌های سخت‌افزاری با رزبری پای پیکو کند یا کسانی که می‌خواهند نحوه استفاده از اجزا، ماژول‌ها و حسگرها را با رزبری پای پیکو یاد بگیرند، در نظر گرفته شده است. اگر تابه‌حال خواستید راه‌حل‌های مبتنی بر میکروکنترلر خود را اجرا کنید، این کتاب همان چیزی است که نیاز دارید!

(بیشتر…)
کتاب آموزش عملی پایتون و OpenCV

کتاب آموزش عملی پایتون و OpenCV

کتاب آموزش عملی پایتون و OpenCV تالیف دکتر آدریان روزبروک و ترجمه مهندس امیر باغی رهین و مهندس صبا ناصری اکبر به بازار نشر و پخش کتاب عرضه شد. در این کتاب با پروژه های کاربردی سعی شده تا مفاهیم برنامه‌نویسی پایتون و OpenCV بصورت کاربردی و عملی تشریح شود. بدون داشتن دانشی از پیچیدگی‌ها و جزئیات ریاضیاتی مربوط به دوره‌های بینایی کامپیوتر و پردازش تصویر در سطح دانشگاه خواهید توانست به کمک این کتاب به‌راحتی بینایی کامپیوتر و پردازش تصویر را بیاموزید.

(بیشتر…)

جولیا چیست؟

جولیا یک زبان برنامه‌نویسی پویا با عملکرد و با کارایی بالا است که روی محاسبات عددی و برنامه‌نویسی عمومی تمرکز دارد. این زبان برنامه‌نویسی نسبتاً جدید است که جف بزانسون، استفان کارپینسکی‌، ویرال شاه و آلن ادلمن‌ در سال 2009 میلادی برای خلق آن نقشه کشیدند. اولین معرفی عمومی این زبان در سال 2012‌ میلادی صورت گرفت، هنگامی که یک پست وبلاگ را منتشر نمودند که در مورد چشم‌انداز خود توضیح داده‌ و اهداف را بیان کردند. 2012 میلادی به عنوان سال تولد رسمی جولیا در نظر گرفته شده و در زمان نگارش این کتاب تنها نه سال دارد. از زمان انتشار عمومی اولیه‌، جولیا کد‌های مشارکتی از صدها دانشمند، برنامه‌نویس و مهندس در سراسر جهان را دریافت کرده است. این زبان برنامه‌نویسی بصورت باز و با کد منبع موجود در GitHub ساخته شده و یکی از محبوب‌ترین مخازن نرم‌افزاری با تقریباً 36000 ستاره (در زمان نوشتن و شمارش) است. جولیا v1.0‌‌، اولین نسخه پایدار مورد انتظار‌، در آگوست 2018 میلادی در جریان کنفرانس جولیا در لندن‌، به عنوان نتیجه درخشان همکاری بین بیش از 700 مشارکت کننده منبع باز و هزاران سازنده بسته و کاربران اولیه‌، منتشر شد. در آن زمان‌، این زبان بیش از دو میلیون بار بارگیری شد!

(بیشتر…)

کتاب بینایی کامپیوتر، پردازش تصویر و شبکه های عصبی با جولیا

کتاب بینایی کامپیوتر، پردازش تصویر و شبکه های عصبی با جولیا تالیف و ترجمه مهندس امیر باغی رهین و مهندس وحید باغی رهین بزودی وارد بازار نشر و پخش کتاب خواهد شد. این کتاب برای تمامی آن دسته از توسعه‌‌‌دهندگان جولیا است که علاقه‌‌‌مند به یادگیری نحوه اجرای پردازش تصویر هستند، برای کسانی است که می‌خواهند در زمینه بینایی کامپیوتر کاوش کنند و می‌‌‌خواهند از این کتاب بهره‌‌‌مند شوند. دانش اولیه از جولیا به شما کمک می‌کند مفاهیم را به طور موثرتری درک کنید.

(بیشتر…)
پایتون برای میکروکنترلرها

کدهای کتاب میکروپایتون: پایتون برای میکروکنترلرها

کتاب «میکروپایتون: پایتون برای میکروکنترلرها» تالیف و ترجمه مهندس امیر باغی رهین و مهندس وحید باغی رهین به بازار نشر و پخش کتاب ارائه گردید. این کتاب مرجع کاملی برای برنامه نویسی بردهای میکروکنترلر با استفاده از میکروپایتون می باشد.

(بیشتر…)

MicroPython چیست؟

میکروپایتون (MicroPython) پیاده ­سازی زبان برنامه­ نویسی پایتون بر روی میکروکنترلرها و سیستمهای نهفته است. دستگاه­های بیشتری (که انواع مختلفی از تراشه­ ها از سازنده­ های مختلف را دارند) توسط میکروپایتون پشتیبانی می­شوند و طیف گسترده ­ای از دستگاه­ها وجود دارند که می­توانید یک پروژه را با استفاده از میکروپایتون ایجاد کنید.

(بیشتر…)
پایتون برای میکروکنترلرها

کتاب میکروپایتون: پایتون برای میکروکنترلرها

کتاب میکروپایتون: پایتون برای میکروکنترلرها تالیف و ترجمه مهندس امیر باغی رهین و مهندس وحید باغی رهین بزودی وارد بازار نشر و پخش کتاب خواهد شد. مخاطبین اصلی این کتاب علاقه مندان به میکروکنترلرها و سیستم های نهفته هستند که شامل مجموعه­ ای متنوع و بزرگ از افراد مانند توسعه­ دهندگان، دانش ­آموزان، دانشجویان، محققان و مبتدی­ ها می ­باشند.

(بیشتر…)
سیلواکو TCAD

Silvaco TCAD

شرکت Silvaco (بخوانید: سیلواکو) نرم افزار اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) و فناوری CAD  (اصطلاحاً: TCAD) و IP طراحی نیمه هادی (SIP) را توسعه داده و به بازار عرضه می کند. این شرکت در سانتا کلارا کالیفرنیا مستقر است و با دفاتر مستقر در آمریکای شمالی ، اروپا و در سراسر آسیا حضور جهانی دارد. از زمان تأسیس در سال 1984 میلادی، Silvaco به یک شرکت بزرگ EDA با مالکیت خصوصی تبدیل شده است. این شرکت حداقل با دو نام دیگر شناخته شده است: Silvaco International  و Silvaco Data Systems. نرم افزارهای این شرکت در رشته های مختلفی از جمله مهندسی برق، مهندسی مکانیک، ادوات ، فوتونیک و … کاربرد فراوان دارد.

(بیشتر…)
پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

در بسیاری از کشورها استفاده از خدمات آموزشی و پژوهشی  امری بسیار ضروری و حرفه‌ای تلقی می‌شود. بدیهیست یک استاد یا دانشجوی متخصص در رشته علمی خاصی، زمان کافی برای کسب برخی مهارت‌ها را نداشته باشد. برای مثال یک کار تحقیقاتی بسیار قوی می‌تواند با نداشتن شبیه سازی های جامع، یا تجزیه و تحلیل های تکمیلی  خوب زیر سوال برود. در برخی مواقع مشاهده می‌ گردد که یک مقاله بسیار قوی در یک مجله ضعیف پذیرفته می‌شود، چرا که نویسندگان مقاله با اصول یافتن یک مجله مناسب آشنا نیستند و با چاپ مقاله در اینگونه مجلات عملاً حق مطلب ادا نمی شود. مهارت‌هایی که برای یک کار پژوهشی نیاز است عبارتند از: داشتن مهارت در زمینه ویراستاری متون علمی، استفاده از نرم افزارهای تخصصی برای نگارش مقاله،استفاده از نرم افزارهای آماری، یافتن مجلات معتبر، آشنایی با روش‌های ارزیابی اعتبار مجلات و تشخیص مجلات نامعتبر

(بیشتر…)